lördag 2 januari 2010

Liten men naggande god

Är min nya lilla radio.
Jag som inte lyssnat på radio på evigheter tycker plötsligt
det är jättemysigt att ha detta lilla sällskap i köket.
Och fin är den också....tycker jag i alla fall.
Har sneglat på märkesvarianten ett tag men 2000
spänn är för mycket.
Min sambo hittade denna på Jula för 129 kronor.
Jag ser ingen skillnad......helt OK ljud är det också.
Så nu är det jag och Kaj Kindvall igen på lördagar.....
det var längesen.


Den finns i många andra färger också.
Eftersom jag redan nu börjar fundera på vad jag skall ha för möbler
på altanen till sommaren (vet att jag har en knäpp) tror jag kan tänka mig en vit!

Bild lånad från Denvers hemsida
Roberts Radio är ju helt klart en snygging också,
men då blir de himla dyra igen....hmmm.


Bild lånad från Roberts Radios hemsida
Nog om radioapparater.
Hoppas Ni får en go start på nya året.
Kram
Kicki

11 kommentarer:

marcus sa...

Hej!
God fortsättning! Hoppas ni haft några sköna dagar i vintervädret!

Vad mysigt det lät med din radio. Jag har också en variant av din fast inte riktigt samma. Jag är bara lite dålig på att sätta på min, men jag håller med om att det är lite mysigt när man donar! Den blommiga skulle inte sitta fel:)
Ha en bra start på det nya året!

Många kramar

Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en liten fin radio, jag har inte radion på nästan alls. Bara i bilen.. Men en sån där liten kunde få stå här också, att den fanns i vitt var ett plus.
God fortsättning på året.
Stor kram
AnnaMaria

Älskade pion sa...

Jag har också en radio i köket som jag gillar.Alltid skönt att höra på när man står där och dolar.Ha en riktigt skön söndag. Kramar Ulrika

promenader på landet sa...

Hej vännen! Visst är det hemtrevligt och mysigt att ha radion på, när man grejar i köket. Det finns ju nästan alltid något bra att lyssna på, musik eller någon som berättar något! Ha en bra söndag! Kram Maria

annika sa...

Hittade hit i dag. En fin blogg som jag gärna återkommer till. Den lilla vita radion köpte jag i våras på Clas Ohlson för 99:-. Bra pris tycker jag för den är bra också. Jag hade den på altanen i somras men nu står den i arbetsrummet.
Ha en bra fortsättning på 2010.
annika

Huset vid ån sa...

Vilken fin liten radio som inte tar såå mycket plats...Den blommiga på sommaren var ju jätteläcker! Själv är jag dålig på att lyssna på radio, vi har nästan alltid tvn påslagen men det blir inte riktigt detsamma! Min mamma brukar alltid fråga Hur jag klarar mig utan radio i köket! Fniss....Kanske ska ta och plocka fram den igen!Önskar dig en riktigt trevlig o skön söndag! Kram Therese

Majas skafferi sa...

Hej! Klarar mig inte utan radio! Har också suktat efter en "Roberts" länge, men avstått för prisets skull..
Din lilla var jättefin, hoppas ljudet håller sig bra bara, vet att det tyvärr kan vara lite si och så med det på lågprisradior..
Ha en God Fortsättning på det nya året!

Annie - Annalunda Ting sa...

Vilken mysig blogg du har! Hittade hit p g a bloggnamnet... ;) Härliga foton! jag kommer tillbaka - kram Annie

HWITA DRÖMMAR sa...

God fortsättning! Hoppas julen och ledigheten varit skön!

Jag har också kikat på radio till köket men tycker som du att 2000 kr är för mkt för Roberts radio som jag gillar skarpt annars förutom priset då:)

Har precis so du börjat fundera på vad jag ska ha för trädgårdsmöbler till sommaren:)
Vill gärna ha en gammeldags vit utegrupp.

Ha en skön kväll!
Kram Maria

Sköna o Gröna Ting sa...

Aaaa.., vilken goding!!!!
En sådan liten radio har jag oxå önskat mig några gånger nu men jag börjar förstå varför jag aldrig har fått någon.., priset!!!
Men det får nog bli tips till familjen och gubben om att Jula har den, det visste jag inte?!?!
Det var läcker....

Ha en skön vecka och ta väl hand om dig i kylan...!
Kram
Marianne

Blåbärs och smultronstället sa...

Gullig radio och bra pris. Att lyssna på radio när man grejar är inte dumt.
Må så gott!
Kram Susanne