måndag 1 februari 2010

Farliga djur, Starwars och Scooby Doo

Det är så roligt att fixa i ordning barnrum.
Just nu är det Starwars, Scooby Doo och farliga sjur som gäller
för min 6-åriga kille.
Vi har gjort om en hel del på hans rum och är egentligen inte
riktigt färdiga än...men det artar sig.
En större säng blev det, men var tvungen att hänga upp de
första gympaskorna på den också.





Lite ny förvaring hittade vi på IKEA.
Han lyckades nästan skruva ihop hela byrån själv.
Inser att han är betydligt händigare än sin mamma
på detta område!!!

Vi hade gjort en egen stor "svarta tavla" med ram på väggen,
men nu är det farliga djur som gäller.
Ju farligare desto bättre.
Jag hittade ingen fototapet i rätt storlek,
men beställde en jätteplansch på
Kanonkvalitet.
Skulle vilja säga att det är mer som ett jättefoto.
Skall fixa till lite spotlights som lyser på den också.
Hoppas bara han inte får mardrömmar.....

Ha en riktigt bra vintervecka.
Kram
Kicki









7 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej Kicki!

Vilket fint pojkrum! Min killes rum är överfullt av lego och annan teknik, det är inget jag visar upp direkt. Men han älskar att ha sina saker överallt, då kan han skapa nya saker. Den lilla han sover fortfarande inne hos oss och har istället ett lekrum på bottenvåningen. Han vill ändå inte vara själv där uppe och leka än så länge. Men snart så blir det kanske ett eget för honom och då får jag göra fint där!

Ha en fortsatt bra vecka!

Kramar
Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint hans rum blir, det var gulligt med skorna på sängen. Och tigern var häftig! Och så duktig han är på och skruva, hälsa honom att jag är imponerad. Jag som är så dålig på och skruva.
Ha en fin vecka
Kramar
AnnaMaria

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Kicki!
Vad fräscht sonen har det i sitt rum. Han måste vara nöjd.
Hoppas allt är bra med dig. Jag har varit dålig på kommentarer, men ska ta igen det...
Kramis Susanne

Lotta sa...

Jättefint rum din kille har. Tigern var häftig, finbild.
Ha en fin vecka
Kram Lotta

Älskade pion sa...

Ojjj,vilken tavla,den gillas nog av sonen va? ;)Vad fint ni har gjort det. Ha en skön dag. Kramar Ulrika

Huset vid ån sa...

Tack för titten...Så fint han har på sitt rum! Vilka söta o tuffa skor han har som hänger vid sängen också! Ha en fortsatt bra dag! Vinterkramar Therese

Majas skafferi sa...

Hejsan! Vilken fin säng och plansch, med tigern! Barnrum är kul..(tråkigt att plocka smådelar till allt möjligt inför städning bara..;)
ha en trevlig helg!