måndag 8 februari 2010

Feng Shui

Jag har blivit jätteintresserad av Feng Shui.
Visst har man känt ofta att man inte har
"Feng Shui" hemma när man har rörigt runt
omkring sig.
Men det är väldigt intressant att läsa om
de fem elemtenten:
trä
eld
jord
metall
&
vatten
och hur de kan påverka oss.
Bild hämtad från zazzle.com

Yin och Yang


Just nu läser jag några böcker av Agneta Nyholm Winqvist.
Feng Shui för svenska trädgårdar
och
Leva med Feng Shui.
Kan verkligen rekommendera dem.
Jag kommer definitivt att ta till mig många tankar
och tips från denna läran.
Har Ni läst något om Feng Shui?


Ha en bra vecka
Kram
Kicki

9 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej Kicki!!!
Nä du.., har aldrig tagit lärdom av Feng Shui i varken böcker eller genom teven men jag har börjat förstå att fler och fler väljer att leva efter FS:

Hade du kommit hem till mig just nu hade det fullkomligt krockat uppe i knoppen på dig då här är smockfullt med prylar.., högt och lågt(((
Efter att ha lagt ner min inredningsbutik för fyra månader sedan var jag tvungen att asa hem "resterna" här och det känns virrigt i vilket rum jag än tar mig in i.
För mycket prylar gör mig nervös....

Önskar att jag kunde tagit mer lärdom av vad det gör oss för nytta.., att rensa!!!!

Ha en skön dag Kicki...
Kram
Marianne

Huset vid ån sa...

Hej Kicki! Jag har tyvärr inte läst nånting om Feng Shui men det låter både spännande o roligt! Kanske ska åka till biblioteket o låna lite böcker om det! Tack för tipset! Kram Therese

Majas skafferi sa...

Hej! Jodå, "rensa i röran" av Karen Kingston har jag läst! Kan rekommenderas..(och jag tror det är dax för mig att läsa om den..;)
Lycka till med feng-shuiandet!

Huset vid ån sa...

Hej Kicki! Tack för titten...Hoppas att du haft en bra dag! Onsdagskramar Therese

Älskade pion sa...

Nej jag har inte läst något om Feng Shui,men jag tycker att det låter intressant.Ha en skön fortsatt vecka. Kramar Ulrika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tror på sånt, men kan inget. Har bara läst lite grann, och så har det inte blivit mer. Men nog skulle man behöva lite sånt.
Ha en fin dag
Kramar
AnnaMaria

Färjtorp sa...

Hej!! Har varit på en föreläsning om feng shui en gång. Det var ju lite intressant faktiskt!
Har läst en bok oxå...

Dock har jag inte så mycket feng shui hemma, vad jag vet =)

Kram Johanna

Stjärnor & Champagne sa...

Spännande, jag kan ingenting om det./ Kram Anne

Huset vid ån sa...

Hoppas att du haft en bra o trevlig Alla Hjärtans dag! Ha en fortsatt bra vecka! Kram Therese